Pretesten / evalueren
Zeer veel ervaring met pretesten en posttesten (evalueren)
Pretesten is het vooraf voorleggen van concepten aan een kleine, goed gekozen steekproef uit de doelgroep op wie u zich richt. Met een pretest-onderzoek kunnen concepten of ideeën vaak sterk verbeterd worden en missers worden voorkomen! Het levert vrijwel altijd meer effect en rendement op. Wij voeren al meer dan 20 jaar pretests uit.
Ook evalueren wij acties, tv-programma`s, communicatiemiddelen en zelfs wetten! Dit wordt ook wel posttesten genoemd. Hiermee kunnen we zeer nuttige do`s en don’ts en verbeterpunten voor u in kaart brengen. Of aantonen dat u goed werk hebt verricht!
QUO-communications onderzoekt o.a.:
- campagnes
- radio- en tv-spots / tv-programma`s / films
- websites / internetconcepten / Apps
- folders / brochures / webteksten
- tijdschriften / nieuwsbrieven / huisorganen
- advertenties / posters / Direct Mail
- formulieren / vragenlijsten
- creatieve concepten / huisstijlen / leermiddelen e.d.
- ideeën voor producten, diensten of beleid
- namen / slogans / pay-offs
Voor beknopte en betaalbare tests hebben we de QUO QuickTest.
Unieke methode voor testen van schriftelijke communicatie
QUO-communications heeft veel ervaring met `leesonderzoek` van (web)teksten. Wij kijken of teksten helder en duidelijk zijn, prettig overkomen en de juiste tone of voice hebben. Wij gebruiken daarvoor een methode die gebaseerd is op de plus-min-methode. Wij vertellen u graag over onze succesvolle methode.